Sommartider hej hej!

Äntligen fick vi i Sverige känna på lite sommarväder!

Jag var ute i skärgården i helgen och det var otroligt skönt!

Det är så lugnt och fridfullt. Utan stress, utan bilar och utan några måsten.

Jag tog det bara så lugnt jag kunde och det enda jag jobbade på var sommarbrännan.

Ingen dator hade jag och det var knappt så att jag ens kollade Facebook eller Insta.

Det är så skönt att kunna vara ute och ligga i hängmattan och läsa.

Jag håller just nu på med att läsa en bok av Arne Dahl som heter Viskleken.

Den handlar om internationell brottslighet och problemen som Polisen har att få grepp om dessa landsöverskridande brottslingar. Människans girighet gör att saker som internet och  sociala medier ger dessa ljusskygga människor en stor rörlighet som försvårar arbetet för polisen.

Jag har inte kommit så långt ännu men den är spännande och intressant.

Nu ska jag ut i solen igen!

/CA

Kommentera

