Spaghetti Carbonara!

Den absolut bästa pastarätten enligt mig.

Jag kan äta det minst varannan vecka och det måste vara massor med vitlök i.

Igår så var jag dödstrött när jag kom hem från jobbet. Jag visste inte vad jag skulle äta och var vrålhungrig. Då kom jag på att jag minsann hade köpt alla ingredienser för att göra Spaghetti Carbonara!

Underbart tänkte jag och gjorde en riktigt stor laddning. Mycket vitlök, barilla pasta och bacon. I min Spaghetti Carbonara använder jag ocå alltid riktig grädde. Det brukar jag inte göra när jag lagar mat men jag kan inte kompromissa med min Carbonara!

Det blev supergott som vanligt och hade det inte varit Måndag så hade jag tagit ett glas rött till. Men duktig som man är (ibland) så blev det bara vatten den här gången.

Vi ses!

 

/CA

 

Kommentera

